Terug college van burgemeester en schepenen

ma 29/04/2019 - 14:00 Slijper

Hoogdringende punten

Consensuspunten

101_Bestuursorganen

205_Beleidswerk_en_interne_huishouding_organisatieonderdelen

206_Bestuursinstanties_voor_gemeentelijke_taken

207_Beheer_financiën_en_fiscaliteit

208_Personeelsbeheer

302_Registratie_en_identificatie_bevolking

307_Leefmilieu

308_Stedenbouw

309_Beheer_onroerende_goederen

Bespreekpunten

101_Bestuursorganen

203_Aansprakelijkheid_geschillen_rechtsvorderingen

204_Algemeen_management

206_Bestuursinstanties_voor_gemeentelijke_taken

208_Personeelsbeheer

209_Economaat

301_Algemene_taken

307_Leefmilieu

308_Stedenbouw

309_Beheer_onroerende_goederen

310_Lokale_economie

311_Onderwijs

312_Maatschappelijk_welzijn

313_Vrije_Tijd

400_Projecten

  • In een organisatie zijn er ondersteunende, kern- en managementprocessen. 

    Kernprocessen zijn gericht op het afleveren van producten en diensten aan externen (vb. hulpverlening, afleveren van een E-ID)

    Managementprocessen sturen de organisatie (bv. opmaak van het doelstellingenkader); 

    Ondersteunende processen helpen bij de realisatie van de kernprocessen en de managementprocessen (bv. de continuïteit van de ICT-systemen verzekeren door back-ups te nemen). 

    Processen die belangrijk zijn voor de realisatie van de doelstellingen of voor een goede dienst- en hulpverlening zijn sleutelprocessen.

    De doelstelling van dit project is voor het lokaal bestuur gezamenlijk voor gemeente en OCMW aan organisatiebeheersing te doen van onze gedeelde management- en ondersteunende processen. Een organisatie waarvan de managementprocessen en de ondersteunende processen goed functioneren, voldoet immers aan de basisvoorwaarden voor een vlotte werking van de kernprocessen. Zij zijn ook essentieel voor de dienst- en hulpverlening aan de burger. Aanvullend is het uiteraard belangrijk om ook specifiek in te zetten op de beheersing van de kernprocessen.