Terug Vast Bureau

ma 16/09/2019 - 16:00 Slijper

Bespreekpunten

201_Informatiebeheer

  • Het managementteam en het college keurden op 10 september 2018 en het vast bureau op 17 oktober 2018 het project 'afschaffen van handtekeningen' goed.

    Een eerste stap in dit project bestond uit het oplijsten van alle documenten van het gemeentebestuur, het OCMW en het AGB die door de personeelsleden zelf worden ondertekend en ter ondertekening worden voorgelegd aan leidinggevenden en/of bestuursleden.

    In een tweede stap werd deze lijst onderverdeeld in een lijst van af te schaffen handtekeningen en een lijst van te behouden handtekeningen. Ook werd een vierogenprincipe uitgewerkt waardoor documenten met een digitale handtekening van burgemeester / voorzitter en algemeen directeur door deze personen kunnen worden gecontroleerd alvorens deze worden verzonden.

    Aan het vast bureau wordt gevraagd om de lijsten en het vierogenprincipe goed te keuren.

206_Bestuursinstanties_voor_gemeentelijke_taken

204_Algemeen_management

101_Bestuursorganen

Consensuspunten

101_Bestuursorganen

207_Beheer_financiƫn_en_fiscaliteit

312_Maatschappelijk_welzijn

313_Vrije_Tijd