ma 16/09/2019 - 16:00 Slijper
Het managementteam en het college keurden op 10 september 2018 en het vast bureau op 17 oktober 2018 het project 'afschaffen van handtekeningen' goed.
Een eerste stap in dit project bestond uit het oplijsten van alle documenten van het gemeentebestuur, het OCMW en het AGB die door de personeelsleden zelf worden ondertekend en ter ondertekening worden voorgelegd aan leidinggevenden en/of bestuursleden.
In een tweede stap werd deze lijst onderverdeeld in een lijst van af te schaffen handtekeningen en een lijst van te behouden handtekeningen. Ook werd een vierogenprincipe uitgewerkt waardoor documenten met een digitale handtekening van burgemeester / voorzitter en algemeen directeur door deze personen kunnen worden gecontroleerd alvorens deze worden verzonden.
Aan het vast bureau wordt gevraagd om de lijsten en het vierogenprincipe goed te keuren.
Wegens een onverenigbaarheid met andere overlegorganen binnen de vereniging dient een nieuwe plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de (buitengewone) algemene vergaderingen van IOK te worden aangesteld voor de ganse legislatuur.
Het vast bureau bespreekt de ontwerpagenda en de ontwerpbesluiten die aan de eerstvolgende raad voor maatschappelijk welzijn worden voorgelegd.
Het vast bureau keurt de notulen goed van het vorige vast bureau.
De algemeen directeur rapporteert aan het vast bureau over haar besluiten en kennisnames.
Team financiën, aankoop en contracten rapporteert over de collectieve goedkeuringslijst van uit te voeren betalingen.