Het huidige retributieregelement op administratieve prestaties is geldig tot 31 december 2019 en dient hernieuwd en herzien te worden.
De materiaalkost en de personeelskost rechtvaardigen het aanrekenen van een retributie voor administratieve prestaties.
Sinds de laatste aanpassing van dit retributiereglement (gemeenteraad van 16 december 2014) zijn er een aantal producten verdwenen of niet meer actueel:
- fotokopies
- adresaanvraag
- personenlijsten
- jeugdpas
- huisnummerplaatjes.
Het decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid de artikelen 2, 40 en 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad, evenals artikel 219.
Het decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald de artikelen 326 tot en met 338.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, houdende de bepalingen openbaarheid van bestuur.
Het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen, gewijzigd bij decreten van 28 mei 2010 en 17 februari 2012.
De beslissing van college van burgemeester en schepenen van 26 augustus 2019 houdende het verstrekken van informatie uit de registers van de burgerlijke stand (genealogische opzoekingen).
De beslissing van college van burgemeester en schepenen van 4 juni 2018 aangaande de netoverschrijdende brochure met onderwijsaanbod (niet langer verstrekken van personenlijsten).