Het huidige retributiereglement op het afleveren van besluiten inzake het Omgevingsvergunningsdecreet is op 7 februari 2017 door de gemeenteraad goedgekeurd tot 31 december 2019 en dient hernieuwd en herzien te worden.
Het behandelen van aanvragen in het kader van het omgevingsvergunningsdecreet en het afleveren van administratieve stukken inzake ruimtelijke ordening en milieu vergen een aanzienlijke inzet van de gemeentelijke middelen. Het is dan ook billijk deze inzet door te rekenen aan diegene op wiens initiatief en in wiens voordeel de vergunningsprocedures worden doorlopen of administratieve stukken worden afgeleverd.
Het decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid de artikelen 2, 40 en 41 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad, evenals artikel 219.
Het decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald de artikelen 326 tot en met 338.
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018, houdende de bepalingen openbaarheid van bestuur.
Het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen, gewijzigd bij decreten van 28 mei 2010 en 17 februari 2012.
Het decreet van 28 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning.
Het besluit van de Vlaamse regering van 27 november 2015 tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning en haar bijlagen.
De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening.
Het decreet van 5 april 1995 houdende de algemene bepalingen inzake milieubeleid.
Goedkeuring te verlenen aan het voorgelegde retributiereglement op de dossierkosten bij omgevingsvergunningsaanvragen en andere administratieve stukken inzake ruimtelijke ordening en milieu.