De huidige samenwerking tussen gemeentebestuur en AGB verloopt naar alle tevredenheid.
Het AGB heeft een positieve evaluatie gemaakt van haar werking en legt deze voor aan de gemeenteraad. Het AGB en de gemeente tonen beide de intentie om de huidige werkwijze in de huidige legislatuur (2019-2024) verder te zetten en maken een nieuwe beheersovereenkomst op.
Eerst dient de samenwerking tijdens de vorige bestuursperiode 2012-2018 geëvalueerd te worden.
Na de positieve evaluatie wordt er beslist om dezelfde werkwijze verder te zetten en deze in een nieuwe beheersovereenkomst te gieten.
Deze beheersovereenkomst wordt goedgekeurd in de gemeenteraad en de raad van bestuur. De raad van bestuur van het AGB heeft de nieuwe beheersovereenkomst goedgekeurd op 28 mei 2019.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Elk gemeentelijk extern verzelfstandigd agentschap moet in de loop van het eerste jaar na de volledige vernieuwing van de gemeenteraden een evaluatie maken van de uitvoering van de beheersovereenkomst sinds de inwerkingtreding ervan. Deze evaluatie moet voorgelegd worden aan aan de gemeenteraad.
Deze evaluatie is positief en zowel AGB als gemeente hebben de intentie om de huidige werkwijze ook verder te zetten in de volgende bestuursperiode, 2019-2024.
Deze werkwijze wordt dan in een nieuwe beheersovereenkomst vastgelegd.
De gemeenteraad keurt de beheersovereenkomst in bijlage goed.