In hun aangetekende brief van 26 april 2019 roept Pidpa gemeentebestuur Nijlen op om deel te nemen aan de algemene vergadering die zal plaatsvinden op vrijdag 21 juni 2019 om 11.00 uur in het hoofdkantoor, Desguinlei 246 te 2018 Antwerpen. Pidpa bezorgt hiervoor de nodige documentatie en de volgende agenda:
Pidpa vraagt dat de gemeenteraad zich uitspreekt over de agendapunten en de vertegenwoordiger mandateert om zich namens gemeentebestuur Nijlen uit te spreken over de agendapunten in de algemene vergadering.
Op basis van de bekomen documenten kunnen de agendapunten van de algemene vergadering van 21 juni 2019 van Pidpa worden goedgekeurd.
Met de beslissing van de gemeenteraad van 12 maart 2019 werd schepen Paul Laurijssen aangesteld als effectief vertegenwoordiger en raadslid Els Herremans als plaatsvervangend vertegenwoordiger van gemeentebestuur Nijlen op de algemene vergaderingen van Pidpa en dit voor de ganse legislatuur.
De vertegenwoordiger dient gemandateerd te worden om te stemmen over de agendapunten van de algemene vergadering van Pidpa, conform de beslissing van de gemeenteraad.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en in het bijzonder artikel 40 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en DEEL 3, TITEL 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking.
De statuten van Pidpa.
De agendapunten van de algemene vergadering van Pidpa van 21 juni 2019 worden goedgekeurd.
De gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene vergadering van Pidpa vastgesteld op 21 juni 2019, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Pidpa.