ma 30/11/2020 - 13:00 slijper
Binnen de eerstelijnszone Pallieterland (Ranst, Nijlen, Duffel, Lier en Berlaar) gebeurt lokale contacttracing. Dit betekent dat de gemeente actief lokale uitbraken zal beheren en complementair werken met het centrale contact- en opsporingswerk van Vlaanderen. De eerstelijnszone en de zorgraad beschikt over een COVID-19-team, dat als lokaal medisch team de gemeente kan adviseren alsook de burgemeester, die maatregelen kan opleggen. Tevens beschikt de zone over een Vlaamse fieldagent, die de lokale contacttracing kan doen voor de zone, in samenwerking met de lokale contracttracers van elk bestuur. Dit alles dient gecoördineerd te worden. De Vlaamse overheid voorziet een subsidie, waarvoor een samenwerkingsovereenkomst dient te worden afgesloten.
De notulen van de vorige vergadering van het college van burgemeester en schepenen dienen te worden goedgekeurd.
De algemeen directeur rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen over haar besluiten en kennisnames.
De burgemeester rapporteert over zijn genomen besluiten en kennisnames.
De financieel directeur rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen over zijn besluiten en kennisnames.
Lijst opdrachtbonnen van maandag 16 november tot vrijdag 20 november 2020.
Team financiën, aankoop en contracten rapporteert over de collectieve goedkeuringslijst van uit te voeren betalingen.
Wekelijks legt het team financiën, aankoop en contracten de aangevraagde bestelbons > € 1 500,00 van de voorbije week ter goedkeuring voor aan het college.
Het captatieverbod op de onbevaarbare waterlopen in de provincie wordt aangepast. Het politiebesluit van 12 augustus 2020 wordt opgeheven. Het nieuwe captatieverbod treedt in werking op 18 november 2020.
Goedkeuring omgevingsvergunning - 2020/15 - het verkavelen van een perceel in 2 loten waarvan 1 bestemd voor gekoppelde bebouwing en 1 bebouwd perceel dat uit de verkaveling wordt gesloten - Zwaluwenlaan 10, 2560 Nijlen
Goedkeuring van omgevingsvergunning - 2020/198 - de aanleg van een zwembad en het oprichten van een afzonderlijke tuinberging bij een bestaande eengezinswoning - Grobbendonkseweg 65 te 2560 Nijlen.
Goedkeuring van omgevingsvergunning - 2020/202 - het oprichten van een vrijstaande eengezinswoning met zorgwonen en een autobergplaats/berging in de bouwvrije zijtuinstrook en oprichten afzonderlijke tuinberging - Laarstraat ZN te 2560 Nijlen (Bevel).
Goedkeuring van omgevingsvergunning - 2020/244 - het vervangen van een uitbouw door veranda aan de rechter zijgevel en vervangen van een erker aan de linker zijgevel van een bestaande eengezinswoning - Liersesteenweg 52 te 2560 Nijlen (Kessel).
Omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden - 1/2020 - 084/599 - Heidestraat te Nijlen(Kessel) - voldaan aan verkavelingsvoorwaarden
Geldigheid verkavelingsvergunning 084/501 - Bouwelsesteenweg te Nijlen
In dit besluit wordt de beslissing genomen tot het verlenen van een concessie voor begraven van een asurne.
Begraafplaats Nijlen - opstart procedure opheffing grafconcessie door aanplakking op het kerkhof.
Het college bespreekt de ontwerpagenda en de ontwerpbesluiten die aan de eerstvolgende gemeenteraad worden voorgelegd.
De gemeenteraad keurt de gewijzigde samenstelling van de gecoro goed. Op verzoek van een effectief lid wordt deze plaatsvervangend en vice versa.
Binnen de eerstelijnszone Pallieterland (Ranst, Nijlen, Duffel, Lier en Berlaar) gebeurt lokale contacttracing. Dit betekent dat de gemeente actief lokale uitbraken zal beheren en complementair werken met het centrale contact- en opsporingswerk van Vlaanderen. Thans ligt de keuze voor uit 2 opties om extra subsidies te ontvangen van Vlaanderen voor de lokale contacttracing voor het lokaal bestuur.
Binnen de eerstelijnszone Pallieterland (Ranst, Nijlen, Duffel, Lier en Berlaar) gebeurt lokale contacttracing. Dit betekent dat de gemeente actief lokale uitbraken zal beheren en complementair werken met het centrale contact- en opsporingswerk van Vlaanderen. De eerstelijnszone en de zorgraad beschikt over een COVID-19-team, dat als lokaal medisch team de gemeente kan adviseren alsook de burgemeester, die maatregelen kan opleggen. Tevens beschikt de zone over een Vlaamse fieldagent, die de lokale contacttracing kan doen voor de zone, in samenwerking met de lokale contracttracers van elk bestuur. Dit alles dient gecoördineerd te worden. De Vlaamse overheid voorziet een subsidie, waarvoor een samenwerkingsovereenkomst dient te worden afgesloten.
Het gemeentelijk belastingreglement op verwaarlozing van gebouwen en woningen wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
De modaliteiten betreffende de bijkomende vakantiedagen, opgebouwd in 2020, voor contractuele en op proef benoemde personeelsleden worden besproken.
De mogelijke wijzigingen aan het arbeidsreglement voor het gemeentepersoneel worden besproken.
Bovenstaand arbeidsongeval krijgt een definitief regelingsvoorstel.
Aanstelling van 1 begeleidster buitenschoolse kinderopvang, niveau D, team zorgverlening, afdeling onthaal en dienstverlening, in deeltijds contractueel dienstverband voor 18,75/37,5 uur per week met een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur voor een periode van 6 maanden van 7 december 2020 tot en met 6 juni 2021.
Goezo! Kessel | interimaire aanstelling voor VVP gedurende de periode van 1 september 2020 tot en met 30 juni 2021
Goezo! Kessel | vervanging wegens heirkracht (Covid 19)
Goezo! Kessel | gedeeltelijke loopbaanonderbreking (1/5e) voor medische bijstand van 1 december 2020 tot en met 28 februari 2021.
Goezo! Kessel | interimaire aanstelling wegens ziekteverlof
Goezo! Kerkeblokken | gedeeltelijke loopbaanonderbreking (1/5e) voor medische bijstand van 1 december 2020 tot en met 28 februari 2021.
Goezo! Kerkeblokken | halftijdse loopbaanonderbreking voor medische bijstand van 1 december 2020 tot en met 28 februari 2021
Goezo! Kerkeblokken | halftijdse loopbaanonderbreking voor medische bijstand gedurende schooljaar 2020-2021
Goezo! Basisscholen | halftijdse loopbaanonderbreking voor medische bijstand van 1 september 2020 tot en met 30 november 2020
Goezo! Basischolen | halftijdse loopbaanonderbreking voor medische bijstand van 1 december 2020 tot en met 28 februari 2021.
Er wordt voorgesteld in te stappen op het lopend contract bij Creat.
Er wordt voorgesteld in te stappen op het lopend contract bij Creat.
Het college bespreekt de klacht van een inwoner i.v.m. de werken in Paddekotseheide en Dennenlaan en keurt het antwoord goed dat aan de klager gegeven zal worden.
De politiebegroting 2021 en de gemeentelijke dotatie worden ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
Naar aanleiding van de klachten over de bomen in de Meidoornlaan wordt een voorstel geformuleerd over de aanpak van de problematiek rond straatbomen.
Er wordt aan het college van burgemeester en schepenen gevraagd om akte te nemen van de melding voor de exploitatie van een ingedeelde inrichting of activiteit, zijnde het exploiteren van een tijdelijke bronbemaling gelegen Stationssteenweg 28-30 te 2560 Nijlen (Kessel).
Er wordt gevraagd om een definitieve goedkeuring te geven voor de aanvraag tot het bekomen van een gemeentelijke subsidie voor de aanleg van een groendak.
Binnen de ingediende omgevingsvergunningsaanvraag wordt de wijziging van wegtracé van Meiren voorzien. De gemeenteraad keurt de zaak van de weg goed.
Aanvraag tijdelijk verkeersreglement voor werken in Bevelsesteenweg, er zal een omleiding worden ingevoerd via G. Gezellestraat, J.E. Claeslaan en Statiestraat op 3 december 2020.
Het huidige onderhoudscontract voor de pompstations loopt ten einde op 31 december 2020, er is een nieuwe bestek opgesteld om de continuïteit te garanderen voor deze service, het nieuwe bestek wordt ter goedkeuring voorgelegd.
Kennisname van de stand van zaken en afsluiten van het ESCO dossier van Fluvius voor de stookplaatsrenovatie van het Gemeenschapscentrum 't Dorp.
Het studiebureau Sweco welke belast is met de opmaak van het ontwerp, de plannen, de vergunningsaanvraag en werfopvolging van de omgevingsaanleg bij de locatie Facility, Koningsbaan 85 te Nijlen vraagt de goedkeuring van extra prestaties welke niet voorzien zijn in hun opdracht gegund in 2011.
De extra prestaties zijn het gevolg van meerdere heropstartmomenten en aanpassingen aan het ontwerp en anderzijds de veranderde wetgeving voor vergunningsaanvragen.
Er wordt een huurovereenkomst afgesloten met Ferm Huishoudhulp voor de kantoren gelegen in de Gemeentestraat 19b.
De huidige huurovereenkomst tussen gemeente Nijlen en Extra Time wordt in onderling overleg stopgezet.
Aanvraag ambulante handel - Djeez Louise pizza - Foodtruck/pizza
Inrichten van bingoavonden - vzw De Volle Kaart - Wekelijks op dinsdagavond te Gildenzaal.
Er wordt een retributie gevraagd voor de behandeling van een aanvraag van een conformiteitsattest voor zelfstandige woningen en kamerwoningen.
Kennisgeving betreffende de lancering en de lanceringsdatum van de UiTPAS.
In dit punt wordt de goedkeuring gevraagd voor een herwerkt reglement rond buurtfeesten.
Dit jaar werd er een werkgroep rond dementievriendelijke gemeente opgestart.
Sinds maart ligt deze werkgroep stil omwille van het coronavirus. Er zijn namelijk 2 medewerkers van het woonzorgcentrum die een cruciale rol hebben in deze werkgroep. Omdat we toch al aan de slag willen als dementievriendelijke gemeente zullen er 3 uitleenkoffers samengesteld worden rond dementie.
De notulen van de kerkraad van Sint-Willibrordus van 20 november 2020 worden voor kennisneming aan het schepencollege voorgelegd.