De samenvoeging van twee aanvullende reglementen die eerder goedgekeurd werden, los van elkaar, moet worden goedgekeurd door de gemeenteraad.
Om de volgende redenen wordt dit aanvullend reglement opgesteld:
Dit punt werd besproken op de commissie mobiliteit en verplaatsingsgedrag op 16 september 2021. De commissie was overwegend positief over dit aanvullend reglement.
Binnen de commissie waren er bijkomende bezorgdheden over de mogelijkheid om lichte vrachtwagens te laten parkeren op zowel het b-plein als de parking t.h.v. het Nilapark. Deze bezorgheden zullen met de lokale politie besproken worden teneinde een eventuele oplossing in de toekomst te realiseren. Tevens zal, in afwachting van de aanleg van de nieuwe infrastructuur omtrent "Woon-bal" dewelke een fietsverbinding met zich brengt, bekeken worden of en hoe de Graanweg tijdelijk kan worden ingericht als fietsstraat. Dit laatste zo nodig via een tijdelijk verkeersreglement.
In de Graanweg tussen het kruispunt met de Molenstraat en de inrit van de pendelparking wordt volgende maatregel ingevoerd:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Graanweg ter hoogte van de pendelparking uitrit 1 en 2 wordt volgende maatregel ingevoerd:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Graanweg ter hoogte van de pendelparking wordt volgende maatregel ingevoerd:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Graanweg ter hoogte van de kruispunten met Molenerf en Voetbalstraat geldt: de bestuurders op de Graanweg hebben voorrang.
In de Graanweg over het gedeelte tussen de parking van KFC Nijlen en de Loze Bareel wordt de toegang in beide richtingen uitsluitend toegestaan voor voetgangers, fietsers en speedpedelecs.
Dit wordt gesignaleerd door:
Verkeersbord F99a
Het einde van de zone wordt gesignaleerd door:
Verkeersbord F101a
In de Graanweg en Molenstraat wordt een zonaal parkeerverbod ingevoerd:
Dit wordt gesignaleerd door:
In de Graanweg ter hoogte van het kruispunt met het Molenerf en de Voetbalstraat geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
In de Graanweg, ter hoogte van de inrit van de pendelparking (B-plein) wordt volgende maatregel
ingevoerd:
naderen, zodat zij erover rijden met een snelheid die niet meer bedraagt dan 30 km per uur.
Dit wordt gesignaleerd door:
De volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
De huidige verordening wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet lokaal bestuur: Afdeling 2. Bekendmaking en inwerkingtreding: artikel 288.
De kosten verbonden aan het plaatsen en vernieuwen van de verkeerssignalisatie zijn ten laste van het gemeentebestuur.
Dit aanvullend reglement wordt gemeld en gepubliceerd via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
Een afschrift van dit besluit wordt, ter kennisname overgemaakt door het gemeentebestuur van Nijlen aan: