Om de volgende redenen wordt dit aanvullend reglement opgesteld:
Om de conflicten tussen parkerende wagens en fietsers op te lossen, wordt er een parkeerverbod ingevoerd ter hoogte van de fietsenstalling. Zo hebben fietsers de ruimte om veilig hun fiets uit de stalling te nemen en zich naar de uitgang van de parking te begeven. Om de vele in- en uitrijdende bewegingen tegen te gaan, worden er geen bijkomende kortparkeerplaatsen op de parking van het station gecreƫerd, kortparkeerders worden verwezen naar de parking aan de kerk, gelegen in een zone met parkeerkaart.
- de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoƶrdineerd bij koninklijk besluit van 16 maart 1968;
- het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
- het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
- het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
- het uitvoeringsbesluit van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens;
- de omzendbrief MOB/2009/1 van 3 april 2009;
- de nieuwe gemeentewet van 24 juni 1988;
- het gemeentelijk mobiliteitsplan conform verklaard op 17 december 2009 en goedgekeurd door de gemeenteraad op datum van 2 maart 2010;
- het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Bord om F99a flankeren met een extra informatiebord lijkt mij overbodig. De weg is momenteel ook afgesloten en bovendien kent iedereen die een rijbewijs b heeft in principe het bord. Bovendien, het voorstel van de tekst die op het bord zou moeten komen lijkt mij niet doenbaar, daar dit enorm veel tekst is voor een bord van 900 x 600 en dan moeten we al naar een groter bord gaan kijken wat we goed moeten afwegen of we dit willen doen. Eventueel een weekje de lichtkrant plaatsen maar ook hiervoor blijft het veel tekst.
Wat wel verwarring kan slaan is dat het bord eigenlijk aangeeft dat je maar 30km/uur mag rijden. Door speedpedelecs toe te laten bestaat er een kans dat de snelheid toch overschreden zal worden.
Ook bij fietsstraten gaan we al oranje onderborden voorzien, hierbij dat het wel degelijk over de snelheid/veiligheid gaat en het bovendien een veel jonger bord is.
Kostprijs trage weg:
Bij borden 400 x 400 = € 250, 00 incl. palen en btw (exclusief flankeerbord en werkuren)
Bij borden 700 x 700 = € 267,00 incl. palen en btw (exclusief flankeerbord en werkuren)
Op de Stationssteenweg ter hoogte van het kruispunt met de Liersesteenweg, Nieuwstraat, Landstraat, Pastoriestraat, Grote Puttingbaan, Ringstraat, Fortstraat, Kleine Putingbaan en ter hoogte van huisnummer 85 en 216 geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg van huisnummer 2 tot huisnummer 67 geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de stationssteenweg vanaf het kruispunt met de Nieuwstraat in de richting van de Liersesteenweg geldt:
In de tegenovergestelde richting geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg ter hoogte van huisnummer 2, 76 en 187 geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg ter hoogte van huisnummer 72 en 187 geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg ter hoogte van het kruispunt met de Nieuwstraat geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg van huisnummer 67 tot het kruispunt met de Kleine Puttingbaan aan de kant van de onpare huisnummers geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Verkeersborden D7.Op de Stationssteenweg ter hoogte van de kruispunten met de aanliggende wegen en dit tussen het kruispunt met de Nieuwstraat enerzijds, en met de Kleine Puttingbaan anderzijds (deze kruispunten inbegrepen), geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg van het kruispunt met de Kleine Puttingbaan tot huisnummer 165 geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
In het gebied Kessel-Station begrensd door Emblemsesteenweg nummer 45 en Stationssteenweg nummer 135 geldt:
In het gebied begrensd door Stationssteenweg nummer 71 en Grote steenweg nummer 6 geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg ter hoogte van het kruispunt met de Pastoriestraat geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg, op de parking van Kessel station, ter hoogte van de fietsenstalling geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Stationssteenweg wordt voor de trage weg, vertrekkende vanaf de parking van Kessel station, richting Suikertorenweg volgende maatregel ingevoerd:
Dit wordt gesignaleerd door:
Het einde van de zone wordt gesignaleerd door:
De volgende aanvullende reglementen worden opgeheven:
De huidige verordening wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet lokaal bestuur: Afdeling 2. Bekendmaking en inwerkingtreding: artikel 288.
De kosten verbonden aan het plaatsen en vernieuwen van de verkeerssignalisatie zijn ten laste van het gemeentebestuur.
Dit aanvullend reglement wordt gemeld en gepubliceerd via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
Een afschrift van dit besluit wordt, ter kennisname overgemaakt door het gemeentebestuur van Nijlen aan:
De gemeenteraad keurt de wijziging in het aanvullend reglement goed.