In hun mail van 22 oktober 2021 roept Pidpa gemeentebestuur Nijlen op om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering die zal plaatsvinden op vrijdag 17 december 2021 om 11.30 uur. Deze vergadering zal digitaal doorgaan. Pidpa bezorgt hiervoor de nodige documentatie en de volgende agenda:
Pidpa vraagt dat de gemeenteraad zich uitspreekt over de agendapunten en de vertegenwoordiger mandateert om zich namens gemeentebestuur Nijlen uit te spreken over de agendapunten in de buitengewone algemene vergadering.
Op basis van de bekomen documenten kunnen de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van 17 december 2021 van Pidpa worden goedgekeurd.
Met de beslissing van de gemeenteraad van 4 februari 2020 werd schepen Tom Covens aangesteld als effectief vertegenwoordiger en op 12 maart 2019 raadslid Els Herremans als plaatsvervangend vertegenwoordiger van gemeentebestuur Nijlen op de algemene vergaderingen van Pidpa en dit voor de ganse legislatuur.
De vertegenwoordiger dient gemandateerd te worden om te stemmen over de agendapunten van de algemene vergadering van Pidpa, conform de beslissing van de gemeenteraad.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en in het bijzonder artikel 40 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad en DEEL 3, TITEL 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking.
De statuten van Pidpa.
De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van Pidpa van 17 december 2021 worden goedgekeurd.
De gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de buitengewone algemene vergadering van Pidpa vastgesteld op 17 december 2021, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Pidpa.