De gemeente Nijlen is lid van de dienstverlenende vereniging IGEMO.
In hun aangetekende brief van 27 oktober 2021 nodigt IGEMO gemeentebestuur Nijlen uit op de algemene vergadering die zal plaatsvinden op vrijdag 10 december 2021 om 17.30 uur te Mechelen, Schoutetstraat 2, zaal Schelde. Zij bezorgen hiertoe de agenda en de bijhorende stukken bij de agendapunten.
De agenda van deze algemene vergadering is als volgt:
IGEMO vraagt dat de gemeenteraad zich uitspreekt over de agendapunten en de vertegenwoordiger mandateert om zich namens gemeentebestuur Nijlen uit te spreken over de agendapunten in de algemene vergadering.
Op basis van de bekomen documenten kunnen de agendapunten van de algemene vergadering van 10 december 2021 van de dienstverlenende vereniging IGEMO worden goedgekeurd.
Met de beslissing van de gemeenteraad van 11 juni 2019 werd burgemeester Paul Verbeeck aangesteld als 1ste afgevaardigde en schepen Bert Celis als 2de afgevaardigde van gemeentebestuur Nijlen op de algemene vergaderingen van IGEMO.
De afgevaardigde dient gemandateerd te worden om te stemmen over de agendapunten van de algemene vergadering van IGEMO, conform de beslissing van de gemeenteraad.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid TITEL 3. De intergemeentelijke samenwerking.
De statuten van de dienstverlenende vereniging IGEMO.
De agendapunten van de algemene vergadering van de dienstverlenende vereniging IGEMO van 10 december 2021 worden goedgekeurd.
De gemeenteraad draagt de aangeduide afgevaardigden op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de algemene vergadering van IGEMO vastgesteld op 10 december 2021, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde algemene vergadering.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan de dienstverlenende vereniging IGEMO.