ma 01/03/2021 - 13:00 Slijper
In het najaar van 2020 werd het personeel bevraagd over hun ervaringen op het werk tijdens de covid-19 pandemie. Aan de hand van de resultaten van deze bevraging werden er enkele adviezen opgesteld m.b.t. onze werking in de toekomst (bv. thuiswerk).
Het college neemt kennis van meerdere klachten van een inwoner over:
- een verleende vergunning die zij betwisten
- verschillende werken die door de buren werden uitgevoerd en waarvan zij de legaliteit betwisten
- de afhandeling door de diensten en het uitblijven van een antwoord
- het optreden van de lokale politie
In het kader van de opdracht rond digitale dienstverlening, organiseert Deloitte een klantenbevraging. Het plan van aanpak en de vragenlijst voor deze bevraging ligt nu voor.
Bij de afdeling onderwijs wordt 1 fte assistent poets, niveau E, in voltijds contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur voor 37u30/37u30 per week vacant verklaard.
Het verloop van de selectieprocedure voor deze functie wordt vastgesteld.
De algemeen directeur rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen over haar besluiten en kennisnames.
De burgemeester rapporteert over zijn genomen besluiten en kennisnames.
De notulen van de vorige vergadering van het college van burgemeester en schepenen dienen te worden goedgekeurd.
De notulen van de vorige vergadering van het college van burgemeester en schepenen dienen te worden goedgekeurd.
Lijst opdrachtbonnen van maandag 15 februari 2021 tot vrijdag 19 februari 2021.
Team financiën, aankoop en contracten rapporteert over de collectieve goedkeuringslijst van uit te voeren betalingen.
Een overzicht van al de uitgevoerde keuringen tussen september 2020 en februari 2021 met eventuele bemerkingen.
In het kader van COVID-19 werden er een 30-tal CO2-meters aangekocht. Deze werden dan verdeeld onder de gebouwen op basis van de huidige bezetting.
Om de algemene luchtkwaliteit in kaart te brengen én besmettingen met COVID-19 op de werkvloer te vermijden, worden de waardes van de CO2-meters dagelijks geregistreerd.
In dit besluit wordt de beslissing genomen tot afvoering van ambtswege.
Op 30 september 2020 meldde Rita Wuyts aan lokaal bestuur Nijlen dat op 28 september 2020 op de grond, kadastraal bekend als afdeling 3 sectie A nummer 166L en gelegen in Lorkenlaan 12, 2560 Nijlen(Kessel), een lek in een ondergrondse stookolietank aanleiding heeft gegeven tot een bodemverontreiniging.
De OVAM is op basis van de resultaten van het onderzoeksverslag van 20 januari 2021 van oordeel dat er voor dit schadegeval met stookolie, vastgesteld op 28 september 2020, afdoende maatregelen werden genomen en geen beschrijvend bodemonderzoek dient uitgevoerd te worden volgens het Bodemdecreet. Het dossier met betrekking tot dit schadegeval wordt hierbij dan ook afgesloten.
Bekrachtiging besluit burgemeester d.d. 18 februari 2021 betreffende de aanpassing van het tijdelijk verkeersreglement voor werken van Pidpa in Nieuwstraat t.h.v. nr. 63 van 18 t.e.m. 19 februari 2021.
Aanvraag tijdelijk verkeersreglement voor het maken van een koppelput op de hoek van J.E. Claeslaan met Molenstraat van 15 t.e.m. 19 maart 2021.
Goedkeuring omgevingsvergunning - 2020/335 - het oprichten van een afzonderlijke tuinberging/schilderatelier - Suikertorenweg 2, 2560 Kessel.
Goedkeuring van omgevingsaanvraag - 2020/338 - het verbouwen van een bestaande eengezinswoning - Paterstraat 3 te 2560 Nijlen.
Goedkeuring omgevingsvergunning - 2021/19 - het oprichten van een gekoppelde eengezinswoning op de rechter perceelsgrens en een afzonderlijke autobergplaats - Loze Bareel zn, 2560 Nijlen.
Goedkeuring omgevingsvergunning - 2020/331 - het oprichten van een afzonderlijke autobergplaats en het slopen van bestaande bijgebouwen - G. Gezellestraat 53, 2560 Nijlen.
Goedkeuring omgevingsvergunning - 2020/289 - het oprichten van een vrijstaande eengezinswoning en ontbossing - Dennenlaan 36, 2560 Nijlen en hernummering Dennenlaan conform principebesluit
Kadastrale verdeling 8/2021 - Nijlensesteenweg te 2560 Nijlen(Bevel)
Goedkeuring omgevingsvergunning - 2021/1 - het verbouwen/uitbreiden van een bestaande eengezinswoning - Korenstraat 10, 2560 Nijlen.
Aanvraag tijdelijk verkeersreglement voor de ondersteuning van de fietsproef van de lagere scholen op August Hermansplein op 17 en 18 mei 2021.
Goedkeuring omgevingsvergunning - 2020/333 - het oprichten van een vrijstaande eengezinswoning - Heidestraat zn, 2560 Kessel
Het buurtpunt te Kerkeblokken 3 verkreeg een brandveiligheidsattest A van de brandweer op 25/01/2021.
In dit besluit wordt de beslissing genomen tot het hernieuwen van een dubbele concessie voor een begraving in het columbarium.
In dit besluit wordt de beslissing genomen tot het hernieuwen van een dubbele concessie voor een begraving in een kist.
Het college bespreekt de agendapunten samen met de punten die door de raadsleden zijn toegevoegd van de eerstvolgende gemeenteraad.
Verkiezing van de kandidaten en plaatsvervangers onafhankelijke experten van het bureau voor deontologie.
Stad Herentals heeft gevraagd om de definitieve versie van de opdrachtomschrijving van de haalbaarheidsstudie met betrekking tot het samenwerkingsverband met de regio Neteland goed te keuren, zodat het traject kan verdergezet worden.
In het kader van de opdracht rond digitale dienstverlening, organiseert Deloitte een klantenbevraging. Het plan van aanpak en de vragenlijst voor deze bevraging ligt nu voor.
Het tweede verblijf werd verkocht op 30 april 2020 waardoor:
De vorderingsstaat nr. 10 voor de infrastructuurwerken van het project Woon-bal wordt ter goedkeuring en betaling aangeboden.
In samenwerking met de afdelingshoofden en algemeen directeur, de preventieadviseur, de expert preventie en andere betrokkenen werd het jaaractieplan voor 2021 opgesteld. Gezien de onverwachte pandemie in 2020 worden heel wat punten van vorig jaar meegenomen. Alsook zijn er enkele nieuwe punten aan het jaaractieplan toegevoegd.
githo nijlen | interimaire aanstelling wegens verlof tijdelijke andere opdracht (TAO)
githo nijlen | verlof tijdelijke andere opdracht voor interimaire aanstelling wegens ziekteverlof
githo nijlen | interimaire aanstelling wegens verlof tijdelijke andere opdracht (TAO)
githo nijlen | interimaire aanstelling wegens verlof tijdelijke andere opdracht (TAO)
githo nijlen | interimaire aanstelling wegens heirkracht (COVID-19)
githo nijlen | interimaire aanstelling wegens verlof tijdelijke andere opdracht (TAO)
githo nijlen | interimaire aanstelling wegens heirkracht (COVID-19)
githo nijlen | interimaire aanstelling wegens verlof tijdelijke andere opdracht (TAO)
githo nijlen | verlof tijdelijke andere opdracht (TAO)
Goezo! Klokkenlaan | interimaire aanstelling wegens ziekteverlof
Goezo! Kerkeblokken | verlof tijdelijke andere opdracht (TAO) gedurende de periode van 13 februari 2021 tot en met 28 februari 2021.
Goezo! Klokkenlaan | interimaire aanstelling wegens ziekteverlof
Goezo! Kessel | interimaire aanstelling wegens ziekteverlof
Goezo! Klokkenlaan | interimaire aanstelling (VKA) wegens omstandigheidsverlof n.a.v. het overlijden van een schoonouder
Goezo! Kerkeblokken | interimaire aanstelling wegens ziekteverlof
Goezo! Kessel | verlof tijdelijke andere opdracht (TAO) gedurende de periode van 15 februari 2021 tot en met 30 juni 2021.
Goezo! Kerkeblokken | interimaire aanstelling wegens ziekteverlof
Goezo! Kessel | interimaire aanstelling wegens ziekteverlof
Goezo! Kerkeblokken | verlof tijdelijk andere opdracht (TAO) gedurende de periode van 15 februari 2021 tot en met 30 juni 2021
Er dient kennis genomen te worden van de geldigheid van de kandidaturen voor de functie van projectleider publieke ruimte, niveau A, afdeling ruimte.
In het najaar van 2020 werd het personeel bevraagd over hun ervaringen op het werk tijdens de covid-19 pandemie. Aan de hand van de resultaten van deze bevraging werden er enkele adviezen opgesteld m.b.t. onze werking in de toekomst (bv. thuiswerk).
Bij de afdeling onderwijs wordt 1 fte assistent poets, niveau E, in voltijds contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur voor 37u30/37u30 per week vacant verklaard.
Het verloop van de selectieprocedure voor deze functie wordt vastgesteld.
Toelating plaatsing overkappingen en uitbreiding terrassen als maatregel in de strijd tegen het Corona-virus (Covid-19) voor retail- en horecaondernemers
Team Monumentenwacht bezorgde het inspectierapport van de bouwkundige inspectie van de kapel gelegen te Kruiskensberg.
Bijsturen tijdelijk verkeersreglement testopstelling in omgeving Klokkenlaan - Dorsel van 22 februari 2021 t.e.m. 1 oktober 2021.
Parking Stationssteenweg:
Trage weg Stationssteenweg > Suikermolenweg:
Kennisneming van de beslissing van de deputatie betreffende het bouwberoep - bouwberoep - Omgevingsvergunning - 2020/221 - het uitbreiden van een eengezinswoning - Bevelsesteenweg 57T, 2560 Nijlen - Beroepschrift.
Aanvraag tijdelijk verkeersreglement voor het afsluiten van Kinderpad van 5 t.e.m. 9 april 2021 om werken uit te voeren aan het huis op het kruispunt Kinderpad / Bevel-Dorp.
Aanvraag tijdelijk verkeersreglement voor een parkeerplaats voor personen met een handicap in Kapellebaan van 8 maart 2021 t.e.m. 8 maart 2022.
Kennisneming van de beslissing van de Vlaamse overheid van de omgevingsvergunning - 2020/177 - Aanleg fietspaden en riolering N116 en zijstraten te Nijlen.
Ieder personeelslid dat een functiebeschrijving heeft moet minimaal om de vier schooljaren geëvalueerd worden op basis van die functiebeschrijving. Er kan bij een evaluatie enkel rekening worden gehouden met prestaties geleverd in het lopende schooljaar en de drie voorafgaande schooljaren.
De evaluatie heeft betrekking op het volledig functioneren van het personeelslid ten opzichte van de geïndividualiseerde functiebeschrijving, met inbegrip van de voor de betrokken evaluatieperiode afgesproken persoons- en ontwikkelingsgerichte doelstellingen. Voor de directeur van githo nijlen wordt de evaluatiecyclus thans gestart met een geïndividualiseerde functiebeschrijving. De algemeen directeur van het lokaal bestuur is eerste evaluator en het schepencollege is 2e evaluator.
Voor de leegstaande woning, gekend onder LR 2020_005 in het gemeentelijk leegstandsregister, is er een aanvraag tot vrijstelling van leegstandsheffing ingediend.
Voor de leegstaande woning, gekend onder LR 2015/3B240A3 in de gemeentelijke leegstandregister, wordt er een aanvraag tot vrijstelling van leegstandsheffing ingediend.
Het kan gebeuren dat iemand die nu een UiTPAS met kansenstatuut heeft, na een bepaalde tijd geen recht meer heeft op dit statuut. Bijvoorbeeld in geval van schuldbemiddeling.
In dit besluit wordt bepaald welk tarief er gehanteerd zal worden, wanneer zich dit voordoet.
Principiële goedkeuring van de verdeling van de jaarlijks vastgelegde financiële ondersteuning voor sportclubs in 2021.
Het college neemt kennis van meerdere klachten van een inwoner over:
- een verleende vergunning die zij betwisten
- verschillende werken die door de buren werden uitgevoerd en waarvan zij de legaliteit betwisten
- de afhandeling door de diensten en het uitblijven van een antwoord
- het optreden van de lokale politie