Terug
Gepubliceerd op 09/02/2022

2022_OCMW_RMW_00008 - Rapportage aanpassingen meerjarenpersoneelsplan 2020 - 2025 - Kennisneming

Raad voor Maatschappelijk Welzijn
di 08/02/2022 - 19:30 refter githo nijlen - hybride
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Ferdi Heylen, voorzitter; Paul Verbeeck, burgemeester; Bert Celis, schepen; Griet Van Olmen, schepen; Luc Luyten, schepen; Paul Laurijssen, schepen; Tom Covens, schepen; Lien Du Four, schepen; Leo Verelst, raadslid; Ingrid Van Wunsel, raadslid; Johan Van Dessel, raadslid; Andre Marien, raadslid; Inge Schoovaerts, raadslid; Dorien Van Assche, raadslid; Jan Verbraecken, raadslid; Ymke Govaerts, raadslid; Joris De Bondt, raadslid; Jonas Verwimp, raadslid; Charlotte Op de Beeck, raadslid; Jef De bruyn, raadslid; Victor De Groof, raadslid; Els Herremans, raadslid; Manuela Verbist, raadslid; Stijn Lemmens, raadslid; Simon Kenens, raadslid; Annelies Van Looy, raadslid; Peter De Lens, raadslid; Iris Mulkens, algemeen directeur

Secretaris

Iris Mulkens, algemeen directeur

Voorzitter

Ferdi Heylen, voorzitter
2022_OCMW_RMW_00008 - Rapportage aanpassingen meerjarenpersoneelsplan 2020 - 2025 - Kennisneming 2022_OCMW_RMW_00008 - Rapportage aanpassingen meerjarenpersoneelsplan 2020 - 2025 - Kennisneming

Motivering

Juridische grond

Decreet over het lokaal bestuur, in werking sedert 1 januari 2019.

Aanleiding en context

De gemeente- en OCMW raadsbeslissingen van 3 september 2019 waarbij een delegatie gegeven werd aan respectievelijk het college en het vast bureau om latere wijzigingen aan de personeelsplanning te beslissen, binnen het beschikbaar personeelsbudget in de BBC.

Jaarlijkse aanpassingen van dit personeelsplan worden in overleg met de vakorganisaties besproken en daarna worden deze aanpassingen gerapporteerd aan de gemeente- en OCMW raad.

De goedkeuring van het budget voor de aanpassing meerjarenplan 2020 - 2025 OCMW Nijlen op de raad voor maatschappelijk welzijn van 14 december 2021.

Het gunstig advies van de vakorganisaties op het hoog overlegcomité van 12 januari 2022 omtrent de aanpassingen aan het meerjarenpersoneelsplan 2020 – 2025.

De goedkeuring van de aanpassingen aan het meerjarenpersoneelsplan op het vast bureau van 31 januari 2022.

Argumentatie

Om een goede dienstverlening van het lokaal bestuur te kunnen garanderen is een effectieve personeelsplanning van belang. Dit om toekomstige geplande aanwervingen of personeelsbehoeften te kunnen invullen, op basis van de verwachte uitstroom van personeel en/of op basis van de gemaakte beleidskeuzes in het bestuursakkoord en vertaald in de beleids- en beheerscyclus (BBC). 

Dit in acht genomen zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd aan de meerjarenpersoneelsplanning (zie bijlage, geel gemarkeerd).

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de wijzigingen aan het meerjarenpersoneelsplan 2020 - 2025.