Na drie jaar werking in de huidige legislatuur en ingevolge gewijzigde regelgeving wordt het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn opnieuw bekeken.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 32 volgens artikel 74.
Als bijlage is het huishoudelijk reglement toegevoegd waarin een aantal aanpassingen, zijnde verbeteringen, opmerkingen, voorstellen… die in de loop van de voorbije drie werkingsjaren zijn verzameld, zijn voorgesteld.
Aangezien de decreetgever toelaat om onder bepaalde voorwaarden digitaal en hybride te vergaderen, is een passage rond deze vergaderwijzen opgenomen.
De voorgestelde aanpassingen zijn verschillende malen besproken in het fractieleidersoverleg om zo tot een gedragen document te komen.
Het aangepaste huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn kan nu goedgekeurd worden.
Het huidige huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, zoals goedgekeurd in de raad voor maatschappelijk welzijn van 12 maart 2019 dient te worden opgeheven.
In het kader van de uniformiteit met het gemeentebestuur, waarbij alle aanstellingen van personeel gebeuren door het college van burgemeester en schepenen, dient artikel 38 §4 'delegatie inzake personeelszaken aan de algemeen directeur' van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn zoals goedgekeurd door de OCMW raad van 6 maart 2017, te worden opgeheven.
De aanpassingen aan het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn worden goedgekeurd.
Het huidige huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, zoals goedgekeurd in de raad voor maatschappelijk welzijn van 12 maart 2019, wordt opgeheven.
De beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 12 maart 2019 om artikel 38 §4 'delegatie inzake personeelszaken aan de algemeen directeur' van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, goedgekeurd door de OCMW-raad van 6 maart 2017, te behouden, wordt opgeheven.