Terug
Gepubliceerd op 30/06/2022

2022_MV_00012 - Mondelinge vraag van raadslid Manuela Verbist: Dienstverlening in Nijlen

Gemeenteraad
di 21/06/2022 - 19:30 Raadzaal
Behandeld

Samenstelling

Aanwezig

Ferdi Heylen, voorzitter; Paul Verbeeck, burgemeester; Victor De Groof, schepen; Griet Van Olmen, schepen; Luc Luyten, schepen; Paul Laurijssen, schepen; Tom Covens, schepen; Lien Du Four, schepen; Leo Verelst, raadslid; Ingrid Van Wunsel, raadslid; Johan Van Dessel, raadslid; Andre Marien, raadslid; Inge Schoovaerts, raadslid; Dorien Van Assche, raadslid; Jan Verbraecken, raadslid; Joris De Bondt, raadslid; Jonas Verwimp, raadslid; Charlotte Op de Beeck, raadslid; Jef De bruyn, raadslid; Els Herremans, raadslid; Manuela Verbist, raadslid; Stijn Lemmens, raadslid; Simon Kenens, raadslid; Annelies Van Looy, raadslid; Peter De Lens, raadslid; Karine Leysen, algemeen directeur wnd.

Verontschuldigd

Bert Celis, raadslid; Ymke Govaerts, raadslid

Secretaris

Karine Leysen, algemeen directeur wnd.

Voorzitter

Ferdi Heylen, voorzitter
2022_MV_00012 - Mondelinge vraag van raadslid Manuela Verbist: Dienstverlening in Nijlen 2022_MV_00012 - Mondelinge vraag van raadslid Manuela Verbist: Dienstverlening in Nijlen

Motivering

Indiener(s)

Manuela Verbist

Tijdstip van indienen

do 16/06/2022 - 20:46

Toelichting

Op maandag 13 juni moest ik voor iemand een afspraak maken met de dienst bevolking van de gemeente.  Op de website stond vermeld dat voor een afspraak telefonisch contact kan worden opgenomen via het algemene telefoonnummer van de gemeente of via e-mail info@nijlen.

Rond 13u45 bel ik het algemene nummer en krijg het antwoordapparaat met de melding: “Gelieve aan de lijn te blijven, u wordt zo dadelijk geholpen”.  Ik wacht geduldig af voor 7 minuten en 50 seconden en met het idee dat het te druk is leg ik in om het een uurtje later opnieuw te proberen en nog zo’n 3 minuten en 45 seconden aan de lijn te wachten.  Gefrustreerd stuur ik een mail en hierop wordt wel binnen het uur op geantwoord.

Onze vraag: hoe kan het zijn dat de mensen zo lang moeten wachten aan de lijn?  Waarom was het bandje van het antwoordapparaat niet aangepast?  Want blijkbaar was het op dinsdag 14 juni nog steeds dezelfde boodschap op het antwoordapparaat.  De frustraties hierover waren te lezen op Facebook.

Antwoord burgemeester Paul Verbeeck

Na de vaststelling op 13 juni 2022 om 9.15 uur zijn volgende acties ondernomen:

- melding aan ons Team ICT; zij checken onze systemen en de centrale;

- melding bij Telenet 9.30 uur, inclusief de melding dat het bandje ‘even wachten aan de lijn’ blijft afspelen;

- mail aan college/vast bureau, en aan organisatie;

- boodschap op facebook, website…

- gans de dag follow-up door team ICT > geen oplossing op 13 juni, wel voorstel audio boodschap;

- 14 juni om 7.55 uur: doorzending audio boodschap inhoudende de “melding van de telefonische onbereikbaarheid “  naar Telenet;

- 15 juni rond 9.30 uur : technieker Telenet doet interventie ter plaatse;

- 10.00 uur : telefonie terug operationeel.