De enkelrichting en het dubbelrichtingsfietspad in de Grobbendonkseweg werden ingesteld om de straat veiliger te maken tijdens de werken aan de N13 omdat er meer verkeer kwam doorgereden omdat de slagboom stuk was.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van verkeerstekens.
De bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet lokaal bestuur.
De enkelrichting en het dubbelrichtingsfietspad in de Grobbendonkseweg werden ingesteld om de straat veiliger te maken tijdens de werken aan de N13 omdat er meer verkeer kwam doorgereden omdat de slagboom stuk was. Eind augustus zijn de werken aan de N13 gedaan en kan het verkeer opnieuw van Grobbendonk naar Nijlen rijden en is de maatregel van de enkelrichting en het dubbel fietspad in de Grobbendonkseweg niet meer nodig.
Hiervoor worden verkeerstechnische maatregelen gevraagd.
De Grobbendonkseweg komende van Grobbendonk richting Nijlen wordt opnieuw dubbelrichting vanaf 1 september 2022. De borden C1, C3 en F19 worden weggehaald door de aannemer.
Het fietspad aan de linkerzijde wordt opgeheven vanaf 1 september 2022. De sergeanten en het bord D7 worden weggehaald door de aannemer.
Aan de kruispunten met Heuvelstraat (zuidkant), Jozef Simonshof, Beenderstraat (zuidkant), Vonderstraat (zuidkant) en zijarm Grobbendonkseweg (zuidkant) wordt de verplichte rijrichting naar links opgeheven en de borden D1 en B1 worden weggenomen door de aannemer.
Aan de kruispunten met Heuvelstraat (noordkant), Lombardstraat, Felix Timmermanshof, Schriekstraat, Beenderstraat (noordkant), zijarm Grobbendonkseweg (noordkant), Vonderstraat (noordkant) wordt de verplichte rijrichting naar rechts opgeheven en de borden D1 en B1 worden weggenomen door de aannemer.
De fysieke afscheiding ter hoogte van Grobbendonkseweg en Sperwerlaan zal op 1 september 's morgens teruggeplaatst worden.
Een beslissing van dit besluit wordt bezorgd aan politie en brandweer.
De realisatie van het wegnemen van deze tijdelijke signalisatie dient door de gemeente Grobbendonk te gebeuren. Voorafgaandelijke afspraken hieromtrent zijn nodig opdat dit op een ordentelijke en correcte manier kan verlopen. Team dienstverlening/mobiliteit neemt hierover contact op met de gemeente Grobbendonk.
Eventuele eigen signalisatie dient te worden weggenomen vanaf 1 september 2022.