Aanvraag van Wes Pecher van Admibo op 31 januari 2022 om in opdracht van Pidpa een signalisatievergunning aan te vragen voor onderhoudswerken aan het waternetwerk ter hoogte van Bouwelsesteenweg 40. Hiervoor zouden er verkeerslichten geplaatst worden op de Bouwelsesteenweg met een fietscorridor aan de werfzone en parkeerverboden op de rijstroken en het enkelrichting maken van laatste stuk Bovenstraat richting Bouwelsesteenweg zodat auto's niet tussen de verkeerslichten zouden komen te zitten..In eerste instantie was een aanvraag gedaan met wisselend verkeer maar dit zou te veel files geven en het onveilig maken zodat in samenspraak met korpschef Jan Van Asch geopteerd werd voor verkeerslichten.
Hiervoor worden verkeerstechnische maatregelen gevraagd.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van verkeerstekens.
De bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet lokaal bestuur.
Aanvraag van Wes Pecher van Admibo op 31 januari 2022 om in opdracht van Pidpa een signalisatievergunning aan te vragen voor onderhoudswerken aan het waternetwerk ter hoogte van Bouwelsesteenweg 40. Hiervoor zouden er verkeerslichten geplaatst worden op de Bouwelsesteenweg met een fietscorridor aan de werfzone en parkeerverboden op de rijstroken en het enkelrichting maken van het laatste stuk Bovenstraat richting Bouwelsesteenweg..
Er worden op de Bouwelsesteenweg verkeerlichten geplaatst tussen de Hellevoortstraat en de Bovenstraat en de Bovenstraat en Dorsel.Hiervoor worden er ook parkeerverboden geplaatst op de parkeerstroken aangeduid met E3 voor de periode van 08 uur tot 16 uur op 14 februari 2022.
De werkzone wordt afgezet met barelen en er wordt een fiets-en voetgangerscorridor voorzien afgezet met sergeanten en nadars met D1 en verkeerbord D10 en in de andere richting D11.
De laatste twintig meter van de Bovenstraat wordt enkelrichting, aangeduid door een bareel met C1 en een pijl D1 op kruispunt Bouwelsesteenweg - Bovenstraat..Na het enkelrichtingbord komt er richting Hellevoortstraat een bord A39.
Aan de werfzone zal de snelheid beperkt worden tot 50 km per uur, aangeduid door bord C43.
Aan het kruispunt Hellevoortstraat - Bovenstraat wordt een bareel geplaatst met C1 "uitgezonderd plaatselijk verkeer" en een F45.
Er wordt een omleiding voorzien langs de Hellevoortstraat, aangeduid met bord F41.
De aannemer plaatst de borden en haalt deze ook weer weg.
De aannemer verwittigt de bewoners met een bewonersbrief.
De lokale politie en brandweer verwittigen van deze afsluiting.