Op de werfvergadering van 23 augustus 2022 over de herstellingswerken aan de betonnen dakrand van het Githo-gebouw, wordt overeengekomen om de verkeerstechnische maatregelen bij te stellen. Team dienstverlening krijgt de opdracht om het tijdelijk verkeersreglement hieraan aan te passen.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van verkeerstekens.
De bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet lokaal bestuur.
Op vraag van de aannemer wordt beslist dat de werfvoertuigen mogen blijven staan in de werfzone na het beëindigen van de dagelijkse werkzaamheden. Dit heeft tot gevolg dat veiligheidsmatig de verkeerslichten moeten blijven staan, ook nadat men gestopt is met werken. Na 18.00 uur is de hinder omwille van de verkeerslichten minder en dus is het te verantwoorden dat ze blijven werken. Ook de andere opgestelde signalisatie wordt niet meer dagelijks opgeruimd, hetgeen in de praktijk een tijdswinst betekent in de vordering van de werken.
Het tijdelijk verkeersreglement uitgevaardigd bij hoogdringendheid n.a.v. de herstellingswerken van het dak van het Githo wordt aangepast in die zin dat de verkeerslichten blijven werken en de signalisatie opgesteld blijft, ook na de werkuren.
Een beslissing van dit besluit wordt bezorgd aan politie, brandweer en De Lijn.