Door de start van fase 2 in de werken aan de N13 waardoor ook de Berlaarsesteenweg onderbroken wordt, worden Bartstraat en Bogaertsheide nu ook gebruikt als sluipweg door voertuigen plus 3,5 ton. Omdat dit tot gevaarlijke toestanden leidt, stelt schepen Victor De Groof voor om de Bogaertsheide en Bartstraat verboden te maken voor voertuigen + 3,5 ton.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van verkeerstekens.
De bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet lokaal bestuur.
Door de start van fase 2 in de werken aan de N13 waardoor ook de Berlaarsesteenweg onderbroken wordt, worden Bartstraat en Bogaertsheide nu ook gebruikt als sluipweg door voertuigen plus 3,5 ton. Omdat dit tot gevaarlijke toestanden leidt, stelt schepen Victor De Groof voor om de Bogaertsheide en Bartstraat verboden te maken voor voertuigen + 3,5 ton.
Daarvoor worden er verkeerstechnische maatregelen gevraagd.
Op de kruispunten Berlaarsesteenweg - Bogaertsheide, Bogaertsheide - Nieuwe Bevelsesteenweg, Berlaarsesteenweg - Bartstraat, Bartstraat - Terlkenweg en Bartstraat-Liersesteenweg wordt een tonnagebeperking tot 3,5 ton ingevoerd door het plaatsen van verkeersbord C21 "3,5 ton" met onderborden "uitgezonderd lossen en laden", "uitgezonderd landbouwvoertuigen" en "uitgezonderd schoolbussen".
Het college geeft de opdracht om een afschrift van dit besluit te bezorgen aan brandweer en politie.