Vorige week vernamen we in de pers dat het schepencollege alle vergunningen voor Fiberklaar heeft ingetrokken of opgeschort. Een actie die niet zonder gevolg kon blijven natuurlijk. Op sociale media zien we heel wat berichten van voor- en tegenstanders van deze genomen maatregel.
Wij zijn het uiteraard eens met zowel het feit dat de werken op en veilige manier gebeuren als met het feit dat alles op een kwalitatieve manier moet hersteld worden.
Dat is ook de reden waarom de oppositie in het verleden al een aantal keren opmerkingen gemaakt heeft over de soms erbarmelijke manier waarop de openbare weg en de opritten van onze inwoners na de werken achtergelaten worden. Helaas werd er eerder nooit ingegrepen en moesten we, ondanks onze opmerkingen en ondanks de gekende klachten van heel wat inwoners, wachten tot onze schepen zelf aan de lijve moest ervaren dat de werken niet altijd naar behoren verlopen. Wij hebben dan ook enkele vragen en een voorstel terzake :
Graag kregen wij antwoord op onze vragen en vragen wij goedkeuring van ons voorstel om een meldpunt op te zetten voor de klachten omtrent Fiberklaar.
Antwoord schepen Victor De Groof
Om te beginnen wil ik meteen iets rechtzetten wat eigenlijk niet scheef stond: wat u zegt en beweert wanneer u stelt dat er ‘helaas nooit werd ingegrepen en we moesten wachten tot een schepen zelf iets ondervindt’, is onjuist. U tracht daarmee niet enkel mij, bewust, in een slecht daglicht te plaatsen. U veegt daarmee ook in één boutade al het werk dat een team van onze medewerkers geleverd heeft om de werkzaamheden van Fiberklaar zo goed als mogelijk te laten afwikkelen, van tafel. U hangt, al dan niet bewust, een totaal verkeerd beeld op van de werkelijkheid, alsof wij niet begaan zijn met de veiligheid van onze inwoners. Wel integendeel en ik zal u dat ook aantonen.