Aanvraag van Kurt Guldentops om bomen te snoeien op Itegemsesteenweg ter hoogte van nummer 49 en honderd meter richting centrum. Omdat dit dicht bij het kruispunt is met Kruiskensbaan en omdat het fietspad wordt ingenomen, moet er enkelrichting gemaakt worden van Itegemsesteenweg richting Kruiskensbaan.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van verkeerstekens.
De bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet lokaal bestuur.
Omdat de snoeiwerken dicht bij het kruispunt gebeuren met Kruiskensbaan en omdat het fietspad wordt ingenomen, moet er enkelrichting gemaakt worden van Itegemsesteenweg richting Kruiskensbaan. De werfzone schuift per 20 meter op naar Heikant. Er wordt naast de hoogtewerker een noodfietspad gezet.
Op vrijdag 14 december van 8.00 uur tot 14.00 uur wordt er telkens naast de hoogtewerker een noodfietspad aangelegd afgezet met sergeanten. De werfzone bedraagt telkens maximaal 25 meter aangeduid door nadar D1 achter hoogtewerker.
De buurtbewoners worden vijf dagen op voorhand verwittigd.
Team facility plaatst en neemt de signalisatie weer weg na de werken, met uitzondering van de borden voor parkeerverbod. Deze worden door de aanvrager geplaatst (tijdig, wat wil zeggen minimaal 24 uur voor aanvang van de werken).
Brandweer en politie krijgen een afschrift van dit besluit.