Aanvraag van Pidpa om de beslissing van het burgemeesterbesluit van 25 oktober 2024 waarin verkeerslichten tot 31 oktober 2024 geplaatst mochten worden op de Kesselsesteenweg voor nutswerken in verschillende fases, te verlengen tot en met 5 november 2024 omdat de werken nog niet klaar zijn.
De wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en latere wijzigingen.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976, waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald en latere wijzigingen.
Het ministerieel rondschrijven van 14 november 1977 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing van verkeerstekens.
De bepalingen van de Nieuwe Gemeentewet en het decreet lokaal bestuur.
Vanwege hoogdringendheid werd dit beslist bij burgemeesterbesluit op 31 oktober 2024. Deze beslissing dient op het eerstvolgende college bekrachtigd te worden.
Het college bekrachtigt volgend tijdelijk verkeersreglement, vanwege hoogdringendheid beslist bij burgemeesterbesluit op 31 oktober 2024.
In de periode van 28 oktober tot en met 5 november 2024 wordt er aan de even zijde van de Kesselsesteenweg gewerkt van af kruispunt met Goorstraat tot kruispunt met G.Gezellestraat. Deze werken worden uitgevoerd in berm, voetpad en fietspad en de werfzone wordt afgezet met nadars met D1. Er komt een noodfietspad en er worden aan begin en einde van de werfzone verkeerslichten geplaatst ter hoogte van begin en einde werfzone. Deze verkeerslichten worden aangekondigd met borden A31,A33 en B19 en B21.
De nodige signalisatie zal door Group Jansen geplaatst en weggenomen worden.
Politie en hulpdiensten krijgen een afschrift van deze beslissing.
De aannemer verwittigt de bewoners.