Sinds enkele jaren is het gebruik van de elektrische fiets, en in het bijzonder de speedpedelec, in opmars. Onze verkeersreglementen en bebording zijn hier echter nog niet op aangepast.
Door de uitbreiding van de bebouwde kom zijn sommige borden op het grondgebied die een parkeerverbod aanduiden voor voertuigen met een maximale toegelaten massen tot 3,5 ton overbodig geworden. Deze worden uit het aanvullend reglement geschrapt en op terrein verwijderd.
Op Laarstraat ter hoogte van het kruispunt met Bevel-Dorp geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Laarstraat ter hoogte van het kruispunt met Bevel-Dorp geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Op de Laarstraat van het kruispunt van Laarstraat 2A tot het kruispunt met Bevel-Dorp geldt:
In de tegenovergestelde richting geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
In de Laarstraat ter hoogte van huisnummer 7 richting begraafplaats geldt:
Dit wordt gesignaleerd door:
Alle voorgaande aanvullende verkeersreglementen met betrekking tot de Laarstraat, behalve deze met een gebiedsdekkend karakter, worden opgeheven.
De huidige verordening wordt bekendgemaakt overeenkomstig het decreet lokaal bestuur: Afdeling 2. Bekendmaking en inwerkingtreding: artikel 288.
De kosten verbonden aan het plaatsen en vernieuwen van de verkeerssignalisatie zijn ten laste van het gemeentebestuur.
Dit aanvullend reglement wordt gemeld en gepubliceerd via het digitaal loket van het Agentschap Binnenlands Bestuur.
Een afschrift van dit besluit wordt, ter kennisname overgemaakt door het gemeentebestuur van Nijlen aan:
De gemeenteraad keurt de wijziging in het aanvullend verkeersreglement goed.